söndag 5 februari 2017

Veckan som gått

Hej!

Gibbe här! Oj vad mycket spännande som hänt i veckan! Nästan så att jag känner mig en aningen matt just nu.  Måndagen och Tisdagen var jag helt slut eftersom det hänt så mycket förra helgen. Onsdag och Fredag ägnades åt mat, sömn och lite promenader.

Men i torsdags så hände det något riktigt spännande! Det är så att extramatte och extrahusse har en hund som heter Bella. Alltså helt ärligt så tyckte jag inte riktigt om henne innan. Hon var så energisk och liksom alldeles för mycket. Så ja jag var lite dum där och liksom morrade på henne och så...

Här är Bella!
Sen så hade tydligen matte och extramatte snackat ihop sig och tyckte att jag och Bella visst kunde lära oss att umgås. Uppföra oss och bete oss hundligt mot varandra. Så i torsdag så dök dom upp utanför dörren! Åh jisses vad jag var tvungen att markera då! Jag menar att bara dyka upp sådär! Men efter en liten stund så började jag liksom känna att den där Bella. Hon var faktiskt inte så dum trots allt...

Det visade sig att Bella faktiskt var rätt rolig och en väldigt trevlig kompis! Hon har väldigt mycket energi men så är hon en unghund så hon vet liksom inte bättre. Jag däremot är ju en van äldre herre som har lite mer erfarenhet och så. Men jag tror nog att jag ska kunna lära mig att umgås med henne.

Min kompis Mio tyckte dock inte alls om henne utan blev livrädd för henne. Jag försökte medla men blev lite förvirrade då jag inte visste om jag skulle säga åt Bella att sluta skälla eller säga åt Mio att sluta morra. Mio såg ju lite läskig ut med, alldeles uppburrad och konstig. Jag får försöka snacka lite med honom och se om jag inte kan få honom att förstå. Men Mio lyssnar inte riktigt alltid så vi får se om det går att lösa.
Igår, lördags var vi över till extramatte och extrahusse för att titta på något som kallas Mello. Låter lite knasigt tycker jag men det var en kul kväll då vi fick en massa lördagsgodis. Dock så missade alla att överhuvudtaget fota mig.... Hmph säger jag åt det. Men mysigt var det och roligt att ha fått en ny kompis.

Sedan så har jag idag varit på Spa! Husse körde mig till ett ställe och sedan åkte han hem igen! Jag blev badad, klippt, trimmad och fönad! Rätt härligt måste jag säga att bli av med den lurviga vinterpälsen. Hoppas bara att kompisen Bella känner igen mig nu nästa gång vi ses. Tanten som tog hand om mig sa till husse att hon önskade att ALLA hundar var så lugna som mig! Men det vet jag väl, att jag är en extra super duktig och fin hund som alltid sköter mig... Vänta lite matte fick visst något i halsen så hon kunde inte fortsätta skriva.... Hon påstår att det uttrycket ska nog mina läsare ta med en nypa salt. Lite oförskämt kan jag tycka och ska hon säga förresten, hon är minsann inte alltid så duktigt på att sköta sig och vara lydig.

Jaja nu övergår vi till lite roligare saker för nu måste jag snart gå och ta en tupplur. Det är ansträngande att gå på Spa.

Såhär såg jag ut innan idag:


Såhär tjusig och stilig blev jag efter min spadag:
Mio ville vara med på ett hörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar