måndag 6 mars 2017

Ett litet livstecken

Hejsan och voff på er!

Nu har det helt plötsligt gått en hel månad sen jag satte mig ner för att skriva några rader. Men lite grann beror det på att matte först var jätteskadad så vi kunde inte göra så mycket på nästan två veckor. Så synd om henne och jag fick väldigt mycket beröm för att jag var så tålmodig med att rundorna blev lite korta. Sedan blev matte sjuk i influensa, stackaren! Samtidigt så passade även jag på att ha lite influensa med feber och sådant tråkigt. Så jag har tillbringat mycket tid på det här viset:



Sedan så har matte gått och börjat arbetsträna! Jag var inte riktigt säker på vad just det innebar och tyckte det lät lite hemskt faktiskt. Och vet ni vad????? Det var faktiskt jättehemskt! Arbetsträning innebär nämligen att matte är borta ifrån hemmet i en evighets evighet!!!!!! Och jag är alldeles ensam hemma....... Vänta lite nu satte visst matte i halsen.... Hon säger att jag bara är själv i fyra och ½ timme men det är ju en evighets evighet, minst! Sedan säger husse att jag är en stor farbror och att det minsann bara är bra för mig att vara själv ibland och ha lite tråkigt. För då blir det tydligen roligare när vi väl alla är hemma samtidigt..... *mutter, fnys, mutter, tandagnissel*

Tydligen tillhörde Dumlekolorna husse....


Här försöker jag övertala matte att stanna hemma ifrån arbetsträningen genom
att överlämna skärpet till hennes morgonrock... Det fungerade inte....

Sedan viskar Mio något i mitt öra.......Jädra katt till att fara runt då! Vänta lite så ska vi bara sätta grannen lite på plats, jag har nämligen lärt Mio att hjälpa mig när jag vaktar huset från alla grannar och löst folk som rör sig i området. Han kacklar så bra nu när jag skäller, två larmsignaler på en gång liksom. Så där! Nu var vi färdiga så ska bara höra vad Mio har att säga. Aha! Smart där! Mio säger att vi kan ju när vi är ensamma planera Operation köket mycket smidigare! Nu blänger Alice på mig istället, hon ska alltid vara så duktig och sköta sig och så. Sätter jämt krokben för Mio och mina planer... Tur att hon är söt!

Sedan påpekar matte att vi måste berätta om att jag varit hos veterinären för en hälsokoll och jag fick minsann MGV i betyg! De påstår  dock att jag har kärlekshandtag kring midjan....Lusfräckt säger jag att påstå något sådant tramsigt!

Det blir inte så mycket mer idag för matte kvider om att hon är trött och hungrig så jag får väl ta och styra upp det hela här nu så vi får mat på bordet innan det blir kalabalik här hemma!

Voff för denna gången så hörs vi förhoppningsvis till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar