tisdag 31 januari 2017

Lite senare veckoinlägg

Hej!

Det är Gibbe här, förra veckans inlägg kommer lite senare än vanligt men igår var vi alla helt slut här och i söndags var det fullt upp. Så här kommer en liten sammanfattning, idag är det matte som hjälper mig att skriva.

Om vi börja med förra måndagen så kan jag berätta att jag har fått lite eksem mellan mina klor och det är mycket irriterande! Matte hjälpte mig att klippa bort pälsen på tassarna så vi kunde tvätta rent och så. Tyvärr kunde jag inte låta ena tassen vara ifred, det kliar ju så förbaskat så nu har jag fått en strumpa på foten....Och en liten sko som jag ska ha när vi är ute och går. För att det ska få läka ordentligt säger matte och husse....

Sedan gick veckan, jag åt en del, sov en del och gick lite rundor. en vanlig vardaglig vecka där det enda som stack ut var att husse helt plötsligt var hemma i två dagar. Husse har nämligen ont i sitt skadade knä och mådde inte alls bra. Skönt att han då var hemma så jag kunde ta hand om honom ordentligt. Däremot så har både husse och matte börjat prata om något de kalla för arbetsträning. Tydligen är detta något matte ska utsättas för men det verkar inte vara något som gör ont eller så för matte är riktigt glad. Dock har matte pratat med mig och sagt att jag snart måste lära mig att vara själv ett par timmar om dagen!  Det där känner jag mig lite orolig för faktiskt men än så länge är matte hemma och allt är som det ska.

Helgen har varit fylld med roliga saker! Det började i lördags när matte och husse plockade fram den speciella ryggsäcken. Den som betyder att vi ska åka ut i skogen!!!! Älskar verkligen när vi åker ut i skogen! I lördags åkte vi till ett ställe som heter Hovdala tydligen. Vi gick suuuuperlångt, matte påpekar att det var 5 km vi gick, så som jag sa suuuuperlångt! Men så mycket spännande att titta på, lukta på och skälla på! När vi kom hem på eftermiddagen så tog vi oss en lång tupplur. Jag tror faktiskt att tupplurar är något av det allra bästa som finns!

Jag lyckades ta en groupie! Eller det är vad husse säger att det är! Visst är vi snygga?!


Sedan avslutades helgen på det allra bästa sättet! Vi åkte till gammelmatte och gammelhusse och Sam!!! Åh vad jag älskar att åka till dom, saknar dom ju väldigt mycket precis som dom saknar mig. Men så som vi har det nu är ok det med, vi träffas ju väldigt ofta ändå och just nu får det vara såhär.  Vi var hos dom i flera timmar och hjälpte till med lite sysslor då gammelhusse har väldigt ont i sin rygg. Några tupplurar hanns med också! Och så gick jag en runda med gammelmatte och matte! Supermysigt.
Ett kortare inlägg denna gång men jag är faktiskt riktigt trött efter helgen, igår ville jag mest sova hela dagen vilket jag fick också. Idag är jag också rätt trött, det är inte så lätt att vara en liten hund.

Men vi hörs på söndag igen!

Voff ifrån mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar