söndag 22 januari 2017

Veckan som gått

Hej!

Lé Gibson här. Idag är det min  husse som skriver åt mig.

Förra söndagen var jag riktigt ledsen då gammelmatte och gammelhusse var på besök under lördagen. Så jag sov mest hela dagen och tyckte det var riktigt tråkigt allt. Men i måndags så tog matte med mig ner till sjön, till min speciella vik för att få annat att tänka på. Matte brukar sitta på en sten och filosofera, vad nu det är för något men det brukar betyda att jag får söka rätt på en massa godis! Härligt ju!




Senare i veckan så fick jag åka med ned till affären! Ähh igentligen så struntar väl jag i affären,jag får ju ändå inte smaka det som husse och  matte köper :( .Jag älskar att åka BIL!! det är så skönt,men husse han kör så sakta ibland men matte hon säger att det bara är bra att husse kör så skata för då kommer vi fram säkert! Ja,ja så är det kanske .

Sen i torsdags fick jag så ont i mitt ben igen så jag ville inte alls vara ute och gå med matte. Dock fick jag någon slags medicin som smakar riktigt gott faktiskt och som hjälper fint mot det onda. ( Matte påpekar att det är Metacam jag får, tydligen viktigt med namn och så)

Igår lördag så fick jag följa med husse ned till Möckeln, Husse sa att det var så bra dimma ute och att han därför ville ha med mig så att vi kunde fotografera lite. OK sa jag för jag tycker om att gå ned till Möckeln och gillar att hänga med husse. Matte höll nämligen på med en massa tråkiga saker som innebar att hela vardagsrummet var fyllt med böcker och en massa damm.

Husse tog också foto på mig,han sa att jag skulle sitta still och titta in i kameran, MEN han hade ju inget godis med sig så jag tittade åt sidan istället.....

Så här blev 2 av fotografierna som husse tog

är jag inte fin så säg


Husse säger att ni i familjen får ta fotografierna på mig som jag lägger upp här om ni vill sprida mitt vackra utseende =)


Nu måste jag gå och leka lite med Mio,han är så rolig:)

Vi ses nästa söndag

Hej,hej




Hemligt meddelande:
Jag har gjort detta lite krångligt för att matte och husse inte ska se vad jag skriver egentligen. Men måste delge hur det går för Operation Köket. I måndags inleddes Fas, omgång 1. Mio har lyckats lokalisera det exakta skåpet där alla läckerheter finns. Dock lyckade inte Mio så vidare bra med själva smygdelen. Smygdelen är ju extra viktigt när det kommer till hemliga operationer! Så det måste vi nog träna en del på men Mio hälsar och säger att han minsann hittat skåpet i alla fall. I tisdags passade jag på att se om den där plankan in till själva köket går att rubba på. Det gjorde den....Men så kom matte och husse hem innan jag kommit på hur jag får tillbaka plankan! Husse kallade mig "förgrymmade hund" och matte svor lite och sa att hon skulle minsann spika fast plankan....Det var väl ändå att ta i lite tycker jag. För tänk om det egentligen var så att plankan blev lite trött och ramlade ihop av sig själv.... Det är det ingen som vet faktiskt. Men operation köket fortgår, Fas 1 omgång 2 inleds nästa vecka, då ska jag träna Mio i att smyga... 
Slut hemligt meddelande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar